۱۴۰۱ خرداد ۲۰, جمعه

استمداد یک زندانی زن محکوم به اعدام در زندان قرچک ورامین


 یک زندانی زن متهم به قتل در زندان قرچک ورامین در آستانه اعدام قرار گرفته است. وی هم اکنون از سازمان های حقوق بشری برای کسب رضایت و رهایی از اعدام طلب استمداد کرده است. این زندانی در ۶ فروردین ماه سال ۱۳۹۸ بازداشت و به اتهام قتل به اعدام محکوم شد. پرونده این شهروند اخیرا جهت اجرای حکم به شعبه ۵ دادسرای ویژه امور جنایی تهران ارجاع داده شده است.

سحر قلی نژاد دوشانلو زندانی متهم به قتل در زندان قرچک ورامین در آستانه اعدام قرار گرفته است.

خانم قلی نژاد که در تاریخ ۱۷ خردادماه امسال جهت اجرای حکم اعدام از بند ۷ زندان قرچک ورامین خارج و پس از کسب مهلت مجددا به بند بازگردانده شده، هم اکنون از سازمان های حقوق بشری برای کسب رضایت و رهایی از اعدام طلب استمداد کرده است.

سحر قلی نژاد دوشانلو متولد ۱۳۷۳، در تاریخ ۶ فروردین ماه ۹۸ به اتهام قتل بازداشت و در ۲۹ فروردین ماه به زندان قرچک ورامین منتقل شد.

کیفرخواست خانم قلی نژاد در شهریور ۹۸ صادر و دادگاه رسیدگی به اتهامات وی نیز مدتی بعد برگزار شد. نهایتا در تیرماه ۹۹ حکم قطعی اعدام صادر شد.

یک منبع مطلع درخصوص جزئیات این پرونده به هرانا گفت: “خانم قلی نژاد پیشتر در یک مهمانی خصوص شرکت کرده و پس از بازگشت به خانه با مادرش وارد مشاجره لفظی می‌شود. در این اثنا و در حین عصبانیت او مادرش را به طرف دیوار هل داده و به دلیل برخورد با دیوار مادرش جان خود را از دست می‌دهد. وی در دادگاه گفته است دزد وارد خانه شده و عامل قتل شخص دیگری بوده، که این ادعا از سوی دادگاه مورد تایید قرار نگرفت”.

تیرماه سال گذشته جلسه صلح و سازش در شورای حل اختلاف زندان قرچک ورامین با هدف اخذ رضایت از اولیای دم برگزار شد.

به گفته این منبع آبان ماه سال گذشته برادر خانم قلی نژاد به عنوان یکی از اولیای دم، در ازای رضایت درخواست دریافت یک فقره دیه کامل را کرده است. با این وجود پدر بزرگ و مادربزرگ خانم قلی نژاد همچنان بر اجرای حکم اعدام تاکید دارند. به گفته این منبع پرونده این شهروند جهت اجرای حکم به شعبه ۵ دادسرای ناحیه ۲۷ (ویژه امور جنایی) تهران ارجاع داده شده و “در صورت عدم کسب رضایت، حکم اعدام او تا پایان ماه محرم اجرا خواهد شد”.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خشونت خانگی؛ مردی در مشهد همسر و مادر همسرش را به قتل رساند

  مردی در مشهد همسر و مادر همسرش را با ضربات متعدد قمه به قتل رساند. متهم توسط پلیس بازداشت و تحقیقات قضایی در این رابطه در جریان است.