۱۴۰۰ شهریور ۷, یکشنبه

تائید حکم حبس سه تن از دگراندیشان مسیحی غیرتثلیثی از سوی دادگاه تجدید نظر


 دادگاه تجدید نظر با رد درخواست «میلاد گودرزی»، «امین خاکی» و «علیرضا نورمحمدی» از دگراندیشان مسیحی غیرتثلیثی هر یک از آنها را به سه سال حبس تعزیری محکوم کرد.

« گزارش‌های رسیده حاکیست حکم زندان امین خاکی، میلاد گودرزی و علیرضا نورمحمدی از دگراندیشان مسیحی غیرتثلیثی ۳۱ مردادماه در شعبه ۱۲ دادگاه تجدیدنظر استان البرز تایید شده است.
سایت سازمان «ماده ۱۸» با اعلام این خبر می‌نویسد حکم این سه شهروند مسیحی روز پنجشنبه چهارم شهریور ماه ۱۴۰۰ به آنها ابلاغ شده است.
براساس این گزارش قاضی لایحه دفاعیه را نپذیرفت و ضمن رد درخواست تجدیدنظر محکومیت هر یک از آنها به سه سال حبس تعزیری نهایی شد.

این سه تن که اتهامشان «فعالیت تبلیغی و آموزشی انحرافی مغایر شرع مقدس اسلام» بود پنجم تیرماه ۱۴۰۰ طبق رای قاضی شعبه چهارم دادگاه انقلاب کرج هر کدام به پنج سال زندان و پرداخت ۴۰ میلیون تومان جزای نقدی محکوم شدند.
اتهام وارده به آنها براساس تغییراتی است که به تازگی به ماده ۵۰۰ قانون مجازات اسلامی افزوده شد و اواخر بهمن ماه سال گذشته از سوی دولت برای اجرا به قوه قضاییه و وزارت دادگستری ابلاغ شده‌است.
به نظر می‌رسد برای نخستین بار است که این ماده برای مجازات دگراندیشان عقیدتی به اجرا درآمد.
طبق این ماده «…ارتکاب هر فعالیت و آموزشی یا تبلیغی انحرافی دیگر مغایر یا مخل به شرع مقدس اسلام در فضای که واقعی یا مجازی یا ایجاد تسلط روانی و جسمی بر انسان در قالب فرقه یا هر گروه مجرمانه سازمان‌یافته دیگر جرم محسوب می‌شود.»

میلاد گودرزی، امین خاکی و علیرضا نورمحمدی اکنون با قید وثیقه ۲۵۰ میلیون تومانی آزاد هستند اما پیش از این مجبور بودن به مدت شش ماه، هر هفته خود را به پلیس امنیتی معرفی کنند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خشونت خانگی؛ مردی در مشهد همسر و مادر همسرش را به قتل رساند

  مردی در مشهد همسر و مادر همسرش را با ضربات متعدد قمه به قتل رساند. متهم توسط پلیس بازداشت و تحقیقات قضایی در این رابطه در جریان است.