۱۴۰۰ شهریور ۱۴, یکشنبه

احضار «علیرضا ورک‌شا» از نوکیشان مسیحی دزفول به دادگاه



 دادسرای انقلاب دزفول در حکمی به “علیرضا ورک شا” فرصت دارد تا جهت دفاع از اتهامات انتسابی «فعالیت تبلیغی به نفع گروه‌های مخالف نظام (مسیحیت تبشیری)» به دادگاه مراجعه کند در غیر اینصورت حکم جلب او صادر می‌شود.

« وکیل مدافع «علیرضا ورک شا» از نوکیشان مسیحی دزفول می‌گوید شعبه چهارم بازپرسی دادسرای انقلاب دزفول موکلش را احضار کرده است.
در این ابلاغیه‌ که تاریخ صدور آن نهم شهریور ۱۴۰۰ است آمده که علیرضا ورک شا تا پنج  پس از تاریخ صدور این ابلاغیه فرصت دارد تا جهت دفاع از اتهامات انتسابی «فعالیت تبلیغی به نفع گروه‌های مخالف نظام (مسیحیت تبشیری)» به دادگاه مراجعه کند در غیر اینصورت حکم جلب او صادر می‌شود.
ایمان سلیمانی وکیل مدافع شماری از نوکیشان مسیحی دزفول به «محبت نیوز» می‌گوید «آقای ورک‌شاه در جلسات دادگاه اعلام کرد که برای آزادی موقت ضامن [یا فیش حقوقی و سند] ندارد که از دادگاه درخواست مهلت کردیم اما در مهلت مقرّر تأمین نشد تا اینکه از دادگاه اخطاریه‌ای دریافت کردیم که هشدار دادند اگر ایشان حاضر نشوند حکم جلب او صادر خواهد شد اما به نظر می‌رسد او به کرونا مبتلا شده است.»
اطلاعات دزفول اواخر فروردین شماری از نوکیشان مسیحی این شهر را بازداشت یا احضار کرد که «اسماعیل نریمان‌پور»، «محمدعلی ترابی شنگری»، «علیرضا ورک شا»، «حجت لطفی خلف» و «محمد کائدگپ» بین آنها بودند. این افراد متهم به تبلیغ علیه نظام و اجماع و تبانی علیه امنیت ملی شدند. در شرایط کرونایی دادگاه چند هفته بعد با آزادی موقت آنها موافقت کرد. بر اساس آخرین گزارش‌ها علی‌رغم ابلاغیه دادگاه همچنان اداره اطلاعات از تحویل وسایل شخصی آنان از جمله تلفن‌های همراه و لپ‌تاب‌هایشان خودداری می‌کند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خشونت خانگی؛ مردی در مشهد همسر و مادر همسرش را به قتل رساند

  مردی در مشهد همسر و مادر همسرش را با ضربات متعدد قمه به قتل رساند. متهم توسط پلیس بازداشت و تحقیقات قضایی در این رابطه در جریان است.