۱۴۰۰ شهریور ۱۴, یکشنبه

تداوم فشار، تهدید و تبعید مسیحیان زندانی


 فشار بر نوکیشان مسیحی در زندان‌ها با تهدید به تبعید و مصادره اموال افزایش یافته است. تازه‌ترین این فشارها بر ۹ مسیحی  محبوس در زندان اوین، با اختلال در روند .دادرسی و تهدید به تبعید صورت گرفته است

«تعدادی از مسیحیان زندانی در ایران در حالی که دوران محکومیت پنج ساله خود را در زندان اوین سپری می‌کنند، از سوی نهادهای امنیتی تهدید به تبعید به یکی از زندان‌های استان گیلان یا سایر شهرستان‌ها شده‌اند.

منابع آگاه به صدای آمریکا اطلاع داده‌اند که تبعید احتمالی این افراد، به قصد اعمال فشار برای عدم پیگیری درخواست اعاده دادرسی و جلوگیری از جمع شدن تعداد زیادی از زندانیان مسیحی در یک زندان مطرح شده است.

بهنام اخلاقی و بابک حسین زاده، به همراه هفت تن دیگر از مسیحیان  دوران محکومیت خود را در اوین سپری می‌کنند. پیشتر یکی از دیگر از مسیحیان به نام عبدالرضا علی حق نژاد به زندان بندانزلی تبعید شده است.

  • پرونده اتهامی این مسیحیان که توسط اطلاعات سپاه در شهرستان رشت بازداشت شده‌اند،دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی مقیسه برگزار شد و هریک از آنها به اتهام اقدام علیه امنیت کشور از طریق تشکیل کلیسای خانگی و تبلیغ مسیحیت تبشیری، به پنج سال زندان محکوم شدند؛ حکمی که عینن در دادگاه تجدیدنظر تایید و باعث شد بهنام اخلاقی و بابک حسین زاده از دیدار خانواده و فرزندان خود محروم باشند.

تبعید احتمالی این زندانیان به قصد اعمال فشار و عدم پیگیری درخواست اعاده دادرسی از سوی زندانیان و همچنین پراکنده کردن آنها در شهرها و زندان‌های مختلف برای جلوگیری از تجمیع تعداد از زندانیان مسیحی در یک زندان صورت می‌گیرد.

منصور برجی، بنیان‌گذار و مدیر سازمان «ماده ۱۸» که در زمینه دفاع از حقوق مسیحیان تحت آزار فعالیت می‌کند، در گفتگو با صدای آمریکا با توجه به رویکرد امنیتی و عقیدتی حاکمیت به نوکیشان مسیحی گفته، با حاکم شدن قشر تندرو در همه لایه‌های حکومتی، نگرانی ها درباره شرایط مسیحیان و سایر اقلیت‌های مذهبی تشدید شده است.

گفتنی است این افراد از اعضای گروهی هستند که نام خود را “کلیسای ایران” گذاشته ‎اند. اعضای این گروه خود را پیروان «ویلیام برانهام» واعظ مشهور قرن بیستم در آمریکا می دانند و برای این شخص و سخنانش ارزش ویژه ای قائل هستند. خاستگاه این افراد که هیچ ارتباطی با بدنه کلیساهای رسمی ایران ندارند در شهر شمالی ایران، رشت می باشد. این گروه از مسیحیان غیرتثلیثی در شهرستانهای کرج ، شیراز و اصفهان دارای تعداد محدودی همفکر هستند که به طور مرتب از سوی نیروهای اطلاعاتی و امنیتی مورد فشار و بازداشت قرار می گیرند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خشونت خانگی؛ مردی در مشهد همسر و مادر همسرش را به قتل رساند

  مردی در مشهد همسر و مادر همسرش را با ضربات متعدد قمه به قتل رساند. متهم توسط پلیس بازداشت و تحقیقات قضایی در این رابطه در جریان است.