۱۴۰۰ شهریور ۷, یکشنبه

توماج وحیدافشار، سخنگوی شورای اسلامی شهر ارومیه در جلسه بررسی برنامه‌های کاندیدای شهرداری به سایر ادیان ساکن این شهر و به خصوص به جامعه مسیحیان ارومیه توهین کرد.

توماج وحیدافشار سخنگوی شورای شهر ارومیه در جلسه بررسی برنامه نامزدهای شهرداری به سایر ادیان و به‌خصوص به جامعه مسیحیان این شهر توهین کرده است.

وحیدافشار که وابسته به جریان حزب‌اللهی‎‌های نظام است در پرسش از کاندیدای تصدی پست شهرداری ارومیه خطاب به او گفت: «من به مطلبی که در خصوص شهررنگین کمان اقوام و ادیان فرمودید انتقاد دارم، ارومیه با چهارتا کلیسا شهر اقوام و ادیان نیست…»

این درحالیست که در ارومیه و حومه این شهر تعداد زیادی کلیسای تاریخی وجود دارد که نشان از حضور مسیحیان در آن مناطق از دیرباز تاکنون دارد.

وحیدافشار، نوه غلام رضا حسنی، امام جمعه سابق ارومیه که خود را منتخب مردم ارومیه در ششمین دوره شورای شهر معرفی می کند حتا نمی داند که آذربایجان غربی از گذشته يكي از مراكز كهن بشارت کلام خداوند بوده كه نشانه آن وجود بيش از ۱۰۰ كليساي كوچك و بزرگ است كه تعداد ۳۲ فقره از اين كليساها از شهرت جهاني برخوردارند. اروميه به تنهايي داراي ۱۵ كليساي مهم و تاريخي مي‌باشد.

حسین مهدی‌زاده روز چهارم شهریور با ۷ رای اعضای شورای شهر به عنوان شهردار ارومیه انتخاب شد. او دارای مدرک دکترای تخصصی شهرسازی است و شهردار اسبق سلماس بوده است. هرچند مدیران شهری در ایران از جمله شهرداران و اعضای شورای شهر استان‌های شمال‌غربی ادعا می‌کنند که به دنبال حفظ آثار تاریخی از جمله بناهای متعلق به مسیحیان هستند اما در سال‌های اخیر بارها در مورد تخریب کلیساها و گورستان‌های مسیحیان در این مناطق گزارش‌های متعددی منتشر شده است.

  • ارومیه را از این جهت شهر اقوام و ادیان می‌نامند که شهروندان زیادی از اقلیت‌های دینی و قومی در آن ساکن‌اند. در سال‌های اخیر تعدادی از نوکیشان مسیحی در ارومیه بازداشت و زندانی شدند. همچنین بسیاری از شهروندان ارمنی و آشوری ارومیه نیز به خاطر همین تبعیض های سیستماتیک و معضلاتی مثل بیکاری، شهر و دیار خود را ترک کردند و بسیاری از آنان به خارج از ایران مهاجرت کردند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خشونت خانگی؛ مردی در مشهد همسر و مادر همسرش را به قتل رساند

  مردی در مشهد همسر و مادر همسرش را با ضربات متعدد قمه به قتل رساند. متهم توسط پلیس بازداشت و تحقیقات قضایی در این رابطه در جریان است.