۱۴۰۱ خرداد ۲۰, جمعه

بازداشت ناپدری متهم به کودک آزاری در زاهدان


 سرپرست معاونت حقوق عامه دادستانی مرکز سیستان و بلوچستان، از بازداشت یک ناپدری متهم به کودک آزاری در شهرستان زاهدان خبر داد. به گفته وی، ویدئوی این واقعه توسط مادر کودک فیلمبرداری و در فضای مجازی منتشر شده است که پرونده وی نیز جهت تکمیل مراحل و صدور حکم، در دستور قضایی قرار دارد.

 یک کودک توسط ناپدری خود مورد ضرب و شتم قرار گرفت.

سرپرست معاونت حقوق عامه دادستانی مرکز سیستان و بلوچستان در این خصوص اظهار داشت: انتشار کلیپی در فضای مجازی مبنی بر ضرب و شتم یک پسر بچه توسط ناپدری خود در شهرستان زاهدان، واکنش بسیاری از شهروندان و کاربران صفحات فضای مجازی را در پی داشت.

ابوالفضل احمدزاده افزود: رسیدگی به این موضوع در دستور کار قضایی قرار گرفت و نهایتا منجر به بازداشت متهم به کودک آزاری شد.

احمدزاده افزود: از قرار معلوم، فیلمبردار این واقعه نیز مادر کودک بوده که هم‌اکنون در چابهار حضور دارد و به دستور دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان، این پرونده از زاهدان به چابهار ارسال شده است تا فرایند کیفری فرد مربوطه نیز تکمیل و به صدور حکم منجر شود.

سرپرست معاونت حقوق عامه داستانی مرکز سیستان و بلوچستان ادامه داد: متهم اصلی پرونده، در توجیه رفتار خشونت آمیز خود مدعی شده است که این کودک “مرتکب عمل اشتباهی شده” و به تحریک افراد نزدیک، وی صرفا قصد داشته با اتکا به ضرب و شتم کودک، او را “اصلاح و تنبیه” کند.

براساس تعریف سازمان‌ جهانی بهداشت، هرگونه بدرفتاری فیزیکی، عاطفی، سوءاستفاده جنسی، غفلت یا رفتار همراه با بی‌توجهی یا بهره کشی که منجر به آسیب واقعی یا احتمالی به سلامت، بقاء، رشد یا کرامت کودک در زمینه‌ روابط یا مسئولیت، اعتماد یا قدرت شود، کودک آزاری محسوب می‌شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خشونت خانگی؛ مردی در مشهد همسر و مادر همسرش را به قتل رساند

  مردی در مشهد همسر و مادر همسرش را با ضربات متعدد قمه به قتل رساند. متهم توسط پلیس بازداشت و تحقیقات قضایی در این رابطه در جریان است.