۱۴۰۱ خرداد ۷, شنبه

دستکم ۵ تجمع اعتراضی برگزار شد

 چهارشنبه ۴ خرداد، جمعی از کارگران مدت موقت وزارت نفت در مقابل ساختمان این وزارتخانه، گروهی از پزشکان معترض در مقابل ساختمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در تهران و همچنین از عده ای اهالی محله مهرآباد فنوج، در محدوده سکونت خود، در تجمعاتی اعتراضی خواستار رسیدگی به مطالباتشان شدند. بعلاوه روز گذشته شماری از دامداران در مقابل ساختمان فرمانداری مهران و جمعی از شهروندان در مجاورت بنای مخروبه متروپل آبادان دست به تجمع اعتراضی زدند.

 سه شنبه شب ۳ خردادماه ۱۴۰۱، شماری از شهروندان در مجاورت بنای مخروبه متروپل آبادان، تجمع اعتراضی برگزار کردند.

معترضان با سر دادن شعارهایی علیه مسئولان ذی‌ربط و مالک بنای مذکور، به وقوع این رویداد و همچنین کمبود تجهیزات امداد و نجات اعتراض کردند؛ آنها اعلام داشتند که نسبت به ادعای مسئولین و خبرگزاری های رسمی مبنی بر فوت “عبدالباقی” مالک این بنا در جریان این حادثه بی باور اند؛ موضوعی که طی روزهای اخیر به سوژه رسانه ها مبدل شده و اظهار نظر بسیاری از فعالان رسانه ای را در بر داشته است.

علیرغم گذشت دو روز از ریزش این بنا، کماکان عملیات آواربرداری از این ساختمان مخروبه ادامه دارد؛ امری که به عقیده برخی از معترضان و خانواده‌های افراد محبوس در زیر آوار، ناشی از کمبود تجهیزات امداد و عدم توجه کافی متولیان امور بوده است.

“متروپل”، برجی ۱۰ طبقه در آبادان، ظهر روز دوشنبه دوم خرداد ۱۴۰۱ فروریخت. طی این حادثه تعدادی از شهروندان کشته و زخمی شدند و جمعی دیگر در زیر آوار محبوس ماندند. مهندسان سازمان نظام مهندسی آبادان پیشتر هشدار داده بودند که ساخت این مجتمع بدلیل عدم رعایت نکات لازمه به افتتاح نخواهد رسید؛ با این حال ساخت نا موفق این بنا تا روز فرو ریختن آن و کشته و زخمی شدن شماری از شهروندان، ادامه پیدا کرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خشونت خانگی؛ مردی در مشهد همسر و مادر همسرش را به قتل رساند

  مردی در مشهد همسر و مادر همسرش را با ضربات متعدد قمه به قتل رساند. متهم توسط پلیس بازداشت و تحقیقات قضایی در این رابطه در جریان است.