۱۴۰۰ آبان ۱۹, چهارشنبه

قصور پزشکی؛ مرگ یک شهروند در رفسنجان به دلیل تزریق داروی اشتباه


  دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، یک شهروند در یکی از بیمارستانهای این شهرستان به دلیل تزریق داروی اشتباه جان خود را از دست داد. در پی این واقعه پنج نفر از مسئولین بیمارستان در رده های مختلف استعفا دادند و ۱۷ نفر کارمند به هیئت رسیدگی به تخلفات معرفی شدند.

دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان جزییات بیشتری از خطای رخ داده در پی مرگ مشکوک یک بیمار در بیمارستان “علی ابن ابیطالب” را اعلام کرد.

«به دنبال بررسی بیشتر در خصوص فوت ناگهانی مرحوم سعید خانی، ریاست دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان ضمن حضور در تمامی جلسات فوق العاده ویژه کمیته مرگ و میر و هیئت تخلفات اداری و بازرسی با بررسی کلیه عوامل احتمالی دخیل در امر مذکور به این نتیجه رسیدند که متاسفانه حادثه مذکور به دلیل اختلال در روند تحویل دارو به بخش رخ داده است. نهایتاً پرستار مسئول که می بایست برابر دستور پزشک معالج ویتامین ث تزریق میکرد به دلیل تشابه بسیار زیاد شکل دارو با داروی دیگر، تزریق انجام و متاسفانه منجر به مرگ شده است.

 در نهایت بعد از جلسات مشترک با افراد دخیل در این ماجرا، منجر به استعفای پنج نفر از مسئولین بیمارستان در رده های مختلف و معرفی ۱۷ نفر کارمند به هیئت رسیدگی به تخلفات شد. ضمناً نتیجه کالبد شکافی بیمار در آینده توسط پزشکی قانونی استان اعلام خواهد شد»

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خشونت خانگی؛ مردی در مشهد همسر و مادر همسرش را به قتل رساند

  مردی در مشهد همسر و مادر همسرش را با ضربات متعدد قمه به قتل رساند. متهم توسط پلیس بازداشت و تحقیقات قضایی در این رابطه در جریان است.