۱۴۰۰ آبان ۲۰, پنجشنبه

اجرای حکم حبس ساسان خسروی و حبیب حیدری، نوکیشان مسیحی


 ساسان خسروی و حبیب حیدری، نوکیشان مسیحی، جهت تحمل حبس راهی زندان بوشهر شدند. ساسان خسروی و حبیب حیدری، اول تیرماه امسال توسط دادگاه انقلاب بوشهر هریک به یکسال حبس تعزیری در کنار سایر مجازات محکوم شدند و این حکم در دادگاه تجدیدنظر بوشهر عینا تایید شد.

  پنجشنبه ۲۰ آبان ۱۴۰۰ ساسان خسروی و حبیب حیدری، نوکیشان مسیحی، جهت تحمل حبس راهی زندان بوشهر شدند.

ساسان خسروی و حبیب حیدری، اول تیرماه امسال توسط دادگاه انقلاب بوشهر از بابت اتهام «تبلیغ علیه نظام» هریک به یکسال حبس، جزای نقدی، تبعید، محرومیت از کار و حقوق اجتماعی محکوم شدند و این حکم در دادگاه تجدیدنظر بوشهر عینا تایید شد.

این شهروندان روز ۱۰ تیرماه ۱۳۹۸ توسط نیروهای وزارت اطلاعات در شهر بوشهر بازداشت شدند و پس از دو هفته، هر کدام از این شهروندان مسیحی با تودیع قرار وثیقه ۳۰۰ میلیون تومانی به‌ صورت موقت آزاد شدند.

آنها در مدت بازداشت در سلول انفرادی نگه داشته شدند و از دسترسی به وکیل محروم بوده و از آنها مقابل دوربین اعتراف اجباری گرفته شده ‌است.

این شهروندان پیشتر به «اقدام علیه امنیت ملی» و «عضویت در گروه‌های متخاصم علیه نظام» نیز متهم شده بودند، که از این اتهامات تبرئه شدند.

لازم به اشاره است علیرغم اینکه طبق قانون مسیحیان به عنوان یک اقلیت دینی به رسمیت شناخته می‌شوند، با این حال دستگاه‌های امنیتی مسئله‌ی گرویدن مسلمانان به مسیحیت را با حساسیت خاصی دنبال می‌کنند و برخورد قهرآمیزی با فعالان این عرصه دارند.

برخورد با نوکیشان مسیحی در ایران در حالی صورت می گیرد که طبق ماده ۱۸ اعلامیه جهانی حقوق بشر و ماده ۱۸ میثاق بین‌المللی حقوق مدنی و سیاسی هر شخصی حق دارد از آزادی دین و تغییر دین با اعتقاد و همچنین آزادی اظهار آن به طور فردی یا جمعی و به طور علنی یا در خفا برخوردار باشد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خشونت خانگی؛ مردی در مشهد همسر و مادر همسرش را به قتل رساند

  مردی در مشهد همسر و مادر همسرش را با ضربات متعدد قمه به قتل رساند. متهم توسط پلیس بازداشت و تحقیقات قضایی در این رابطه در جریان است.