۱۴۰۰ مهر ۲۳, جمعه

عامل قتل عام صدها مسیحی نیجریه ای، کشته شد

 

ارتش نیجریه از کشته شدن «ابومصعب البرناوی» رهبر شاخه داعش در غرب آفریقا خبر داد. گروه تروریستی “داعش نیجریه” تا کنون صدها مسیحی را در این کشور به

قتل رسانده است.

«ابومصعب البرناوی که نام اصلی او «حبیب یوسف» است، رهبر داعش در غرب آفریقا بود. طبق گزارش‌ها، وی تا پیش از پیوستن به گروه تروریستی اسلامی داعش، سخنگوی گروه تروریستی اسلامی «بوکوحرام» بود و دستور کشتار و ربودن صدها مسیحی از جمله تعدادی از کشیشان و خادمین کلیساها را صادر کرده بود.

محمد یوسف البرناوی پدر ابو مصعب رهبر و بنیانگذار جنبش بوکوحرام بود، گروهی افراطی که از بیش از یک دهه قبل سر به شورش گذاشت.

رئیس ستاد دفاع نیجریه گفت: “من می توانم به طور رسمی به شما اطمینان دهم که البرناوی کشته شده است.”

ارتش نیجریه جزئیات بیشتری درباره نحوه کشته شدن رهبر شاخه داعش در غرب آفریقا منتشر نکرده است. داعش و بوکوحرام سابقه درگیری‌های شدید در نیجریه را دارند.

اواسط خردادماه سال جاری بود از کشته‌شدن «ابوبکر شیکاو» سرکرده بوکوحرام در نیجریه خبر داد. گفته شده که شیکاو پس از منفجر کردن یک وسیله انفجاری در نبرد با شاخه داعش در غرب آفریقا، در جنگل‌های شمال‌شرق نیجریه کشته شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خشونت خانگی؛ مردی در مشهد همسر و مادر همسرش را به قتل رساند

  مردی در مشهد همسر و مادر همسرش را با ضربات متعدد قمه به قتل رساند. متهم توسط پلیس بازداشت و تحقیقات قضایی در این رابطه در جریان است.