۱۴۰۰ شهریور ۳۰, سه‌شنبه

آخرین وضعیت پرونده نوکیشان مسیحی دزفول متهم به «تبلیغ علیه نظام»


 وکیل مدافع شماری از نوکیشان مسیحی دزفول می‌گوید پس از دریافت احضاریه متوجه شدیم که اخطاریه‌هایی که با عنوان «اخذ توضیح» نسبت به موکلین به اینجانب ابلاغ شد در مورد حاضر کردن موکل علیرضا ورک شا بود.

« شعبه چهارم دادسرای انقلاب دزفول در نامه‌ای مورخ ۲۳ شهریور شماری از نوکیشان مسیحی این شهر را که متهم به فعالیت تبلیغی به نفع گروه‌های مخالف نظام (مسیحیت تبشیری) هستند احضار نمود.
در این نامه به ایمان سلیمانی وکیل مدافع متهمان ابلاغ شده بود که باید برای «اخذ توضیح» تا ۵  پس از احضاریه به دادگاه مراجعه کند.
در این احضاریه نام علیرضا روشنایی‌زاده، علیرضا ورک‌شا، مسعود نوعی، محمدعلی ترابی شنگری، حجت لطفی خلف جوی، محمد کائدگپ، محسن سعادتی‌زاده، اسماعیل نریمان‌پور درج شده بود و بازپرس پرونده «محمد مخمل‌زاده» آن را امضاء کرده بود.
در همین ارتباط ایمان سلیمانی وکیل متهمان پرونده به «محبت نیوز» می‌گوید، «طبق احضاریه دادگاه برای توضیحات ۲۹ شهریور به همراه موکل محمد کائدگپ در دادسرای دزفول حاضر شدیم و پس از پیگیری موضوع متوجه شدیم که اخطاریه‌هایی که با عنوان اخذ توضیح نسبت به موکلین به اینجانب ابلاغ شد در مورد حاضر کردن موکل علیرضا ورک شا بود.»
این وکیل توضیح داد «با توجه به اینکه ورک‌شا پیش از این هم احضار شده بود اینجانب به وکالت از ایشان به دادگاه اعلام کردم بر اساس اظهارات موکل او دارای علائم بیماری کرونا بوده و امکان حضورش در دادسرا مقدور نمی‌باشد! هر چند دادسرا خواسته داشت که علیرضا ورکشا را در دادسرا حاضر کنم با این حال به بازپرس پرونده اعلام شد که چون در آخرین اخطاریه چنین موضوعی درج نشده است و مطلع نبودیم و دسترسی به موکل نیز مقدور نبود و نتوانسته‌ایم به ایشان اعلام کنیم.»
سلیمانی در ادامه افزود، «مقرر شد که مراتب جهت حضور آقای ورک‌شا در دادسرا به ایشان اعلام شود در غیر اینصورت در صورت عدم حضور دستور جلب ایشان صادر خواهد شد.»
به گفته وکیل پرونده «دستور جلب آقای ورکشا قبلن صادر شده بود اما در مورد ابتلای ایشان به کرونا لایحه‌ای به دادگاه ارائه شد که دستور جلب لغو شد.»
سلیمانی در مورد عدم تحویل تلفن‌های همراه و وسایل شخصی موکلین که همچنان نزد ضابطین اداره اطلاعات دزفول مانده و از تحویل آنها خودداری می‌کنند نیز بازپرس رسیدگی کننده اعلام کرد «موضوع را با دادستان دزفول مطرح و پیگیری خواهد نمود و در روزهای آینده نتیجه این پیگیری اعلام خواهد شد.»

  • اواخر فرودین ۱۴۰۰ همزمان با آغاز اعتراضات در خوزستان به مشکلات معیشتی و بیکاری و قطع آب و برق فشار بر دگراندیشان عقیدتی تشدید شد و شماری از نوکیشان مسیحی شهرستان دزفول توسط مأموران اطلاعات بازداشت یا احضار شدند که مراحل رسیدگی به پرونده آنها همچنان ادامه دارد. متهمان این پرونده اکنون با قید وثیقه به طور موقت آزاد هستند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خشونت خانگی؛ مردی در مشهد همسر و مادر همسرش را به قتل رساند

  مردی در مشهد همسر و مادر همسرش را با ضربات متعدد قمه به قتل رساند. متهم توسط پلیس بازداشت و تحقیقات قضایی در این رابطه در جریان است.