۱۴۰۰ تیر ۲۷, یکشنبه

رئیس‌جمهوری رئیسی؛ «خبر بد» برای اقلیت‌های مذهبی ایران؛


 

 مدیر ارشد استراتژی و کارزارهای «موسسه آزادی مذهبی در خاورمیانه»، رئیس‌جمهور شدن ابراهیم رئیسی را «خبر بد»ی برای اقلیت‌های مذهبی ایران می‌داند.
 در مقاله‌ای برای روزنامه «نیویورک پست» نوشته است رئیسی که به زودی ریاست قوه قضائیه را برای تصدی ریاست جمهوری ترک می‌کند، در اواخر دهه هشتاد میلادی یکی از چهار قاضی منتخب حکومت بود که «هیات مرگ» را تشکیل می‌دادند، و در این مقام دستور اعدام هزاران مخالف رژیم در زندان‌ها را صادر کردند.
به گفته ، با این وجود رئیسی در مقام رئیس قوه قضائیه نیز پرونده‌ای تیره و تار دارد. در این جایگاه، او تحت پیگرد قرار دادن اقلیت‌های مذهبی در ایران را افزایش داد. بر اساس رهنمودهای رئیسی، مقامات ایرانی کارزار خود علیه بهائیان را تقویت کردند.
نتیجه‌گیری می‌کند که گرچه چشم‌انداز آینده برای ایران و مردم گرفتار آن تیره و تار است، اما بسیاری از کنشگران ابراز امیدواری می‌کنند که با هر گام بلندی که رژیم رو به عقب و به دور از دموکراسی و حقوق بشر برمی‌دارد، در حقیقت قبر خود را عمیق‌تر می‌کند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خشونت خانگی؛ مردی در مشهد همسر و مادر همسرش را به قتل رساند

  مردی در مشهد همسر و مادر همسرش را با ضربات متعدد قمه به قتل رساند. متهم توسط پلیس بازداشت و تحقیقات قضایی در این رابطه در جریان است.