۱۴۰۰ تیر ۲۷, یکشنبه

کشته شدن مصطفی نعیماوی با شلیک مستقیم ماموران امنیتی در شادگان


 

خبرهای رسیده حاکی از کشته شدن مصطفی نعیماوی با شلیک مستقیم ماموران امنیتی در اعتراضات به بی آبی در شادگان و تایید آن توسط فرمانداری شادگان است.
به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان – نه به اعدام، بامداد روز شنبه ۲۶ تیر۱۴۰۰، و در دومین روز اعتراضات مردم خوزستان به بی آبی، سدسازی و خشکاندن رودخانه ها و تالاب ها یک جوان معترض اهوازی بنام مصطفی نعیماوی با شلیک مستقیم ماموران امنیتی حکومتی به قتل رسید.
مصطفی نعیماوی حدودا ۲۶ ساله و از اهالی منطقه عباس آباد شهرستان شادگان بود.
به گفته منابع محلی وی با اصابت دو گلوله به ناحیه سینه در حالیکه همراه با دوستانش در تقاطع لاله درحال اعتراض به وضعیت بی آبی بودند به قتل رسیده است.
روز شنبه ۲۶ تیر امید صبوری سرپرست فرمانداری شادگان، گفت یک شهروند اهل شادگان در اعتراضات به بی آبی در خوزستان کشته شده است.
به گزارش خبرگزاری ایسنا او گفت جمعه ۲۵ تیر بر اثر تیراندازی «افراد فرصت طلب و اغتشاشگر» به سمت ماموران و تجمع کنندگان یک جوان ۳۰ ساله جان خود را از دست داد. او ادعا کرد مسببان این حادثه توسط نیروهای انتظامی و امنیتی شناسایی و دستگیر شدند»!.
این درحالی است که تمامی فیلمها و اسناد موجود نشان می دهد که ماموران امنیتی بصورت مسلح برای مقابله با تظاهرات کنندگان گسیل شده و اقدام به تیراندازی کرده اند.
شایان ذکر است روز گذشته استان دار خوزستان نیز کلیپ های ارسالی از اعتراضات را «جعلی» خوانده بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خشونت خانگی؛ مردی در مشهد همسر و مادر همسرش را به قتل رساند

  مردی در مشهد همسر و مادر همسرش را با ضربات متعدد قمه به قتل رساند. متهم توسط پلیس بازداشت و تحقیقات قضایی در این رابطه در جریان است.