۱۴۰۰ تیر ۱۹, شنبه

مرگ نوجوان ۱۳ ساله پشت درهای بسته درمانگاه نیکشهر

روز پنجشنبه ۱۷ تیرماه، یک نوجوان ۱۳ ساله بیمار، در شهرستان نیکشهر، در پی تعلل در بازکردن درمانگاه و عدم پاسخگویی پزشک جان خود را از دست داد.

 روز پنجشنبه ۱۷ تیر ۱۴۰۰، یک نوجوان بیمار در شهرستان نیکشهر، در پی بسته بودن درمانگاه و عدم پاسخگویی پزشک جان خود را از دست داد.

بر اساس این گزارش، هویت این نوجوان ۱۳ ساله که از مشکل کلیوی رنج می برد، محمد درزاده عنوان شده است.

همسایه خانواده این نوجوان که آن ها را تا بهداری همراهی کرده است در این خصوص گفت: “محمد مدتی بود که مشکل کلیوی داشت. هفته پیش در بیمارستان نیکشهر بستری شد اما به دلیل افزایش آمار بیماران کرونا در استان قرار شد محمد به خانه برود تا با کاهش بیماری در بیمارستان زاهدان بستری شود. صبح پنجشنبه اما محمد را با درد کلیه به مطب پزشکی بردند. دارو گرفت و سرم تزریق کرد. او را به خانه آوردند. از ساعت ۲ درد به سراغش آمد. درد امانش را بریده بود که مادرش به در خانه ما آمد. ۴ رسیدیم درمانگاه بنت. تنها درمانگاه این شهر، در اما قفل بود. درمانگاه بسته بود. نگهبان اجازه ورود نمی‌داد. فقط بیماران کرونایی پذیرش می‌کردند، اما حال محمد خیلی وخیم بود. نگهبان توجهی نمی‌کرد و می گفت پزشک دستور داده فقط بیماران کرونایی را ویزیت می‌کند. نگهبان ساعت ۴ و۴۵ دقیقه راضی شد. در را باز کرد. محمد را در آغوش گرفتم و داخل بهداری رفتیم، اما از دکتر خبری نبود. ۳۰ دقیقه ای هم طول کشید که پزشک بیاید. با شلوار خواب هم به محل کارش آمد”.

وی ادامه داد: “این نخستین‌باری نیست که در این شهر، بیماران به خاطر کمبود امکانات و عدم پاسخگویی پزشک بهداری جان می‌دهند. هرساله موارد مشابهی اتفاق می‌افتد که خانواده‌ها عزیزانشان را به دلیل اهمال‌کاری و اقدام دیرهنگام عوامل درمانگاه بنت از دست می‌دهند. بسیاری از شهروندانی که دچار عقرب‌گزیدگی و مارگزدیدگی می‌شوند، به دلیل همین شرایط از بین می‌روند و داغی می‌شوند بر دل خانواده‌های این شهر. از روستای ما هم تا بیمارستان نیکشهر یک‌ساعتی راه است. دسترسی نیست”.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خشونت خانگی؛ مردی در مشهد همسر و مادر همسرش را به قتل رساند

  مردی در مشهد همسر و مادر همسرش را با ضربات متعدد قمه به قتل رساند. متهم توسط پلیس بازداشت و تحقیقات قضایی در این رابطه در جریان است.