۱۴۰۱ تیر ۱۸, شنبه

اخراج ۷ استاد دانشگاه کرمانشاه به دلیل شرکت در جشن فارغ‌التحصیلی دانشجویان


 هفت تن از اساتید دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، به دلیل شرکت در مراسم فارغ‌التحصیلی تعدادی از دانشجویان دانشکده داروسازی اخراج شدند. علت برکناری این اساتید رقص کردی مختلط دانشجویان و بدحجابی در مراسم مذکور عنوان شده است. ورود به حریم خصوصی شهروندان و مداخله در امور فردی آنان از جمله انتقاداتی است که به نظام قضایی و انتظامی ایران وارد است.

 هفت تن از اعضای هیئت علمی دانشکده علوم پزشکی کرمانشاه از مقام خود برکنار شدند.

علت برکناری این اساتید رقص کردی مختلط دانشجویان و بدحجابی برخی از شرکت کنندگان در جریان مراسم فارغ‌التحصیلی تعدادی از دانشجویان دانشکده داروسای عنوان شده است. اخراج این افراد با دستور سیاوش وزیری معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه صورت گرفته است.

بر اساس این گزارش، اخیرا ویدیویی از رقص کردی مختلط دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، در جشن فارغ‌التحصیلی تعدادی از دانشجویان دانشکده داروسازی پزشکی در فضای مجازی منتشر شده است. روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه این اقدام را محکوم کرده و مدعی شده این مراسم بدون مجوز برگزار شده است.

در مقابل شورای صنفی دانشکده داروسازی کرمانشاه با انتشار بیانیه ای ضمن رد این ادعا نوشته است: “شخص معاونت آموزشی و معاونت فرهنگی دانشجویی در جریان صدور مجوز و برگزاری مراسم بوده‌اند.”

همچنین در این بیانیه آمده است: ” مراسم از ساعت ۱۹ تا ساعت ۲۴ در باغ تالار آرزو با حضور دانشجویان و خانواده‌هایشان و به همراهی دوازده نفر از اساتید دانشکده داروسازی برگزار شده است. پس از پایان رسمی مراسم، اساتید از مراسم خارج شده و جلسه تبدیل به مراسم خصوصی شد. دانشجویان در حضور خانواده هایشان، مدت کوتاهی به رقص کوردی مشغول شدند و افرادی که دست در دست هم بودن با یکدیگر ازدواج کرده بودند. در تمام این مدت هیچ شخصی از مدیران دانشکده حضور نداشته است.”

در بیانیه مذکور خطاب به سیاوش وزیری معاون آموزشی دانشگاه نیز آمده است: ” جناب وزیری خود شما در جریان مراسم بودید و آگاه بودید که اساتید در آخر مراسم حضور نداشتند اما بی رحمانه و با بی تدبیری خود در یک شب هفت نفر از مدیران دانشکده داروسازی را عزل کردید. آیا غیر از این است که شما با آگاهی کامل از بی گناهی این اساتید و به خاطر نیت های شخصیتان به دلیل ناکامی در گرفتن پست های بالاتر دست به چنین اقدام ناشایستی زده اید ؟ جشن در تاریخ ۱۱ خرداد برگزار شد اما شما در تاریخ ۱۵ تیر دست به چنین خودنمایی ای زده اید؟ “.

ورود به حریم خصوصی شهروندان و مداخله در امور فردی آنان از جمله انتقاداتی است که به نظام قضایی و انتظامی ایران وارد است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خشونت خانگی؛ مردی در مشهد همسر و مادر همسرش را به قتل رساند

  مردی در مشهد همسر و مادر همسرش را با ضربات متعدد قمه به قتل رساند. متهم توسط پلیس بازداشت و تحقیقات قضایی در این رابطه در جریان است.