۱۴۰۱ خرداد ۲۰, جمعه

اجرای حکم اعدام دو زندانی در زندان مرکزی ارومیه


  جمعه ۲۰ خرداد، حکم دو زندانی که پیشتر از بابت اتهامات مرتبط با مواد مخدر به اعدام محکوم شده بودند، در زندان مرکزی ارومیه به اجرا در آمد.

 جمعه ۲۰ خردادماه ۱۴۰۱، دو زندانی در زندان ارومیه اعدام شدند.

هویت این زندانیان قلیچ شکوهی و وحید بهمرام، از بند جرائم مرتبط با مواد مخدر (بند ۱۵ سابق)، توسط هرانا احراز شده است.

 از انتقال این زندانیان و یک زندانی دیگر به نام محمدرضا قربانی، جهت اجرای حکم به سلول‌های انفرادی این زندان خبر داده بود. آقای قربانی نیز پیشتر در پرونده ای مشترک با قلیچ شکوهی، توسط دادگاه بدوی به اعدام محکوم شد. حکم اعدام این افراد در دیوان عالی کشور نقض و پرونده به شعبه هم عرض ارجاع شد. این زندانیان نهایتا پس از محاکمه مجدد توسط شعبه ۲ دادگاه انقلاب ارومیه به ریاست قاضی شیخلو به اعدام محکوم شدند‌.

تا لحظه تنظیم این گزارش، اعدام این زندانی از سوی رسانه‌های داخل ایران و یا منابع رسمی اعلام نشده است.

بر اساس گزارش سالانه مرکز آمار، نشر و آثار مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران در بازه زمانی (اول ژانویه ۲۰۲۱ تا ۲۰ دسامبر ۲۰۲۱) دستکم ۲۹۹ شهروند اعدام شدند و ۸۵ تن دیگر به اعدام محکوم شدند. از جمله اعدام شدگان باید به اعدام ۴ کودک-مجرم اشاره کرد.

بنا بر همین گزارش بیش از ۸۸ درصد اعدام های صورت گرفته در ایران توسط دولت یا نهاد قضایی اطلاع رسانی نمی‌شوند که نهادهای حقوق بشری اصطلاحا آن را اعدام “مخفیانه” می‌خوانند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خشونت خانگی؛ مردی در مشهد همسر و مادر همسرش را به قتل رساند

  مردی در مشهد همسر و مادر همسرش را با ضربات متعدد قمه به قتل رساند. متهم توسط پلیس بازداشت و تحقیقات قضایی در این رابطه در جریان است.