۱۴۰۱ خرداد ۱۳, جمعه

ابلاغ بخشنامه مربوط “عفاف و حجاب” به نهادهای مختلف کشور


 سخنگوی ستاد امر به معروف و نهی از منکر، از ابلاغ بخشنامه مربوط به “عفاف و حجاب” توسط وزیر کشور به همه نهاد‌ها خبر داد و گفت، شاخصه‌های عفاف و حجاب برای هم مردان و هم زنان ابلاغ شده و برای عدم اجرای قانون، توجیهی پذیرفته نیست. کارشناسان بسیاری همواره مسئله امر به معروف را دخالت در حوزه شخصی زندگی افراد و متضمن رواج بی قانونی و خشونت دانسته و نسبت به آن هشدار داده اند.

 سخنگوی ستاد امر به معروف و نهی از منکر، از ابلاغ بخشنامه “عفاف و حجاب” به نهادهای مختلف کشور خبر داد.

علی خان محمدی در این رابطه عنوان کرد: طرح جامع عفاف و حجاب از سوی وزارت کشور به همه دستگاه‌ها و نهاد‌ها ابلاغ شده و مسئولیت قرارگاه اجرای طرح را هم به ستاد امر به معروف و نهی از منکر، با عنوان «ستاد ۲۱ تیرماه» واگذار شده است.

وی همچنین افزود: مرحله اول اجرای قانون عفاف و حجاب از دستگاه‌های دولتی آغاز و در مراحل بعد همه جامعه را دربر می‌گیرد.

سخنگوی ستاد امر به معروف و نهی از منکر از برگزاری جلسات توجیهی برای دستگاه‌های مختلف خبر داد و گفت: پس از ابلاغ، جلسات توجیهی برای مسئولان سراسر کشور و حتی استانداران برگزار شده و همه از اجرای این طرح باخبرند، همچنین شاخصه‌های عفاف و حجاب برای هم مردان و هم زنان ابلاغ شده و از این پس برای عدم اجرای قانون، توجیهی پذیرفته نیست و باید مسئولان هر نهاد اجرای آن را ابلاغ و بر آن نظارت کنند.

خان محمدی اظهار کرد: در این راستا شبکه بزرگ تشکل‌های مردمی عفاف و حجاب را هم به کار گرفته‌ایم و آنها به ما گزارش می‌دهند و ما موضوع را رصد و پی‌گیری می‌کنیم. دیگر راه نظارت ما از طریق شوراهای امر به معروف در دستگاه‌های اجرایی است که اجرای درست قانون را از طریق آنها هم پی‌گیری می‌کنیم.

سخنگوی ستاد امر به معروف و نهی از منکر تصریح کرد: کارمند موظف هست که حجاب را طبق شاخصه‌ها رعایت کند در صورت توجه نکردن، ابتدا مسئول مافوق کارمند تذکر می‌گیرد و در صورت تکرار های مکرر تا تعلیق مسئول در کار هم محکومیت دیده شده است.

کارشناسان بسیاری همواره مسئله امر به معروف را دخالت در حوزه شخصی زندگی افراد و متضمن رواج بی قانونی و خشونت دانسته و نسبت به آن هشدار داده اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خشونت خانگی؛ مردی در مشهد همسر و مادر همسرش را به قتل رساند

  مردی در مشهد همسر و مادر همسرش را با ضربات متعدد قمه به قتل رساند. متهم توسط پلیس بازداشت و تحقیقات قضایی در این رابطه در جریان است.