۱۴۰۱ خرداد ۲۸, شنبه

سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان خواستار آزادی فوری فعالان صنفی و معلمان بازداشتی شد


 سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان با انتشار بیانیه‌ای با تأکید بر تأمین خواسته‌ها و مطالبات صنفی معلمان و بازنشستگان، خواستار آزادی فوری فعالان صنفی و معلمان دستگیر شده در تجمعات اخیر شد.

متن بیانیه سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان در پی می‌آید:

بیانیه دبیرخانه سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان

فعالان صنفی و معلمان بازداشت شده آزاد شوند

همانگونه که در اخبار و رسانه‌ها منعکس است؛ تجعمات اعتراضی مدنی و آرام معلمان و بازنشستگان فرهنگی که روز پنج‌شنبه در شهرهای مختلف و از جمله در سنندج، مریوان، بانه، سقز، دیواندره، بیجار و بوکان و ... برگزار شد، منجر به بازداشت دهها معلم و فعال صنفی گردیدە است، بطوری که در سنندج و سقز و دیواندره و مریوان، حدود ٤٥ نفر از معلمان بازداشت شده‌اند.

تجمعات اخیر معلمان و بازنشستگان فرهنگی در راستای مطالبه ترمیم حقوق و مطالبات و خواسته‌های صنفی بوده است و دبیرخانه سازمان حقوق بشر کردستان ضمن درخواست و تاکید بر رسیدگی به تقاضای بهبود وضع معیشتی و تامین خواسته‌های صنفی و بر حق معلمان و بازنشستگان، آزادی فوری تمامی فعالان صنفی و بازداشت شدگان اخیر تجمعات معلمان و فرهنگیان و بازنشستگان را نیز خواستار است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خشونت خانگی؛ مردی در مشهد همسر و مادر همسرش را به قتل رساند

  مردی در مشهد همسر و مادر همسرش را با ضربات متعدد قمه به قتل رساند. متهم توسط پلیس بازداشت و تحقیقات قضایی در این رابطه در جریان است.