۱۴۰۱ خرداد ۹, دوشنبه

ممانعت از آزادی جعفر ابراهیمی با دخالت وزارت اطلاعات


 علیرغم صدور دستور و تودیع قرار وثیقه مبنی بر آزادی جعفر ابراهیمی، معلم و عضو کانون صنفی معلمان تهران، در پی کارشکنی ماموران وزارت اطلاعات از آزادی وی ممانعت به عمل آمده است. این فعال صنفی روز شنبه ۱۰ اردیبهشت‌ماه توسط ماموران وزارت اطلاعات بازداشت شده و قرار بود که روز گذشته با تودیع قرار از بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین آزاد شود.

در پی کارشکنی عوامل امنیتی وزارت اطلاعات، از آزادی جعفر ابراهیمی ممانعت به عمل آمده است.

جلوگیری از آزادی این فعال صنفی و عضو کانون صنفی معلمان تهران، علیرغم صدور دستور و تودیع قرار وثیقه و در پی کارشکنی ماموران وزارت اطلاعات صورت گرفته است. آقای ابراهیمی قرار بود که روز گذشته با تودیع قرار وثیقه ۷۰۰ میلیون تومانی از بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین آزاد شود.

یک منبع مطلع در این خصوص به هرانا گفت: «قرار وثیقه آقای ابراهیمی تودیع شده و نامه آزادی حتی به بازداشتگاه ۲۰۹ هم فرستاده شده اما بازجوی وزارت علیرغم دستور بازپرس مانع از آزادی او شده است. حالا این نگرانی وجود دارد که به همین بهانه تا زمان اجرای حکم این فعال صنفی را در بازداشت نگهدارند.»

در آستانه هفته معلم در ایران شماری از فعالین صنفی توسط نهادهای امنیتی احضار و تعدادی نیز بازداشت شدند. روز یکشنبه ۱۱ اردیبهشت معلمان و فرهنگیان شاغل و بازنشسته کشور در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان در مقابل ادارات آموزش و پروش در بیش از ۴۰ شهر دست به تجمع زده و شماری از فعالین صنفی نیز بازداشت شدند. هرانا پیشتر در گزارشی جامع به اعتراضات معلمان و فرهنگیان کشور در اردیبهشت‌ماه امسال پرداخته بود.

در همین رابطه سحرگاه ۱۰ اردیبهشت ماه، جعفر ابراهیمی به همراه سه تن دیگر از اعضای کانون صنفی معلمان تهران به نامهای علی اکبر باغانی، رسول بداقی و محمد حبیبی، بازداشت و به بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد.

خردادماه طی گزارشی به شرح آخرین وضعیت و تداوم بازداشت این شهروندان پرداخته بود.

جعفر ابراهیمی، معلم و عضو کانون صنفی معلمان تهران، پیش از این نیز به دلیل فعالیت های خود سابقه بازداشت و محکومیت داشته است. وی در دیماه سال گذشته توسط دادگاه انقلاب کرج به ۴ سال و ۶ ماه حبس تعزیری محکوم شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خشونت خانگی؛ مردی در مشهد همسر و مادر همسرش را به قتل رساند

  مردی در مشهد همسر و مادر همسرش را با ضربات متعدد قمه به قتل رساند. متهم توسط پلیس بازداشت و تحقیقات قضایی در این رابطه در جریان است.