۱۴۰۱ خرداد ۲, دوشنبه

خودکشی دو کودک ۱۲ و ۱۵ ساله در مریوان و اصفهان


 یکشنبه ۱ خردادماه، یک کودک ۱۲ ساله در شهرستان مریوان از طریق حلق آویز کردن خود دست به خودکشی زد و جان باخت، در یک واقعه مشابه، روز پنجشنبه ۲۹ اردیبهشت ماه، یک کودک کار ۱۵ ساله در اصفهان از طریق حلق آویز کردن خود دست به خودکشی زد و جان باخت. این دختر که نجمه نام داشت در زمانی که کمتر از ۶ سال سن داشت دستفروشی در خیابان را آغاز کرده بود. بنابر گزارشات آماری سازمان پزشکی قانونی، سهم نوجوانان ایرانی از خودکشی‌های سالانه بیش از ۷ درصد اعلام شده است.

 یک کودک ۱۲ ساله در شهرستان مریوان از طریق حلق آویز کردن اقدام به خودکشی کرده و جان خود را از دست داد.

هویت این کودک محمد بادره، فرزند عبدالله و اهل مریوان عنوان شده است. از دلایل و انگیزه خودکشی این کودک اطلاعی به دست نیامده است.


پنجشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱، یک کودک کار ۱۵ ساله در اصفهان از طریق حلق آویز کردن دست به خودکشی زده و جان باخت.

نوید مسائلی، مدیرعامل مؤسسه مردم‌نهاد طلوع مهر و دوستی ویژه حمایت از کودکان کار ضمن اعلام این خبر گفت: “نجمه را وقتی حدود ۶، ۷ سال داشت در خیابان جلفای اصفهان شناسایی کردیم. آن زمان نجمه گل می‌فروخت و دست‌فروشی می‌کرد، گاهی هم همراه پدرش ساز می‌زد. خانواده‌اش از اتباع خارجی هستند که ۸ فرزند دارند و وضعیت مالی خیلی خوبی ندارند، هنوز هم خواهر و برادرهایش کار می‌کنند”.

وی ادامه داد: “بعد از ظهر پنجشنبه گذشته نجمه بعد از یک اختلاف و مشاجره خانوادگی به اتاق می‌رود و با یک پارچه خودش را حلق‌آویز می‌کند. آن‌طور که پیگیری کردیم چند وقت قبل هم یکی از اقوام دور نجمه فوت کرده بود و او مدام در فضای مجازی پیگیر این موضوع بود”.

مسائلی با اشاره به اینکه کودکان کار از سن پایین در خیابان بزرگ می‌شوند و آسیب‌های زیادی می‌بینند، عنوان کرد: “نهادهای حمایتی مثل خانواده، حمایت زیادی از کودکان کار نمی‌کنند و به همین دلیل این بچه‌ها بیشتر در معرض آسیب هستند و وقتی به سن نوجوانی می‌رسند ممکن است دچار آسیب‌های جدی ازجمله خودکشی شوند، همان‌طور که متأسفانه جای چاقو روی دست‌های بیشترشان است و یا قرص می‌خورند و خودکشی‌های موفق و ناموفق دارند”.

سهم نوجوانان ایرانی از خودکشی‌های سالانه از سوی سازمان پزشکی قانونی بیش از ۷ درصد اعلام شده است.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خشونت خانگی؛ مردی در مشهد همسر و مادر همسرش را به قتل رساند

  مردی در مشهد همسر و مادر همسرش را با ضربات متعدد قمه به قتل رساند. متهم توسط پلیس بازداشت و تحقیقات قضایی در این رابطه در جریان است.