۱۴۰۱ اردیبهشت ۲, جمعه

احضار، بازجویی و بازداشت زوج نوکیش مسیحی به اتهام شرکت در کلیسای خانگی


 «رحمت رستمی‌پور» از نوکیشان مسیحی به اتهام شرکت در کلیسای خانگی بازداشت شد، ماموران امنیتی همسر وی را نیز احضار کردند که به دلیل شرایط وخیم جسمی فرزندش پس از بازجویی به طور موقت آزاد کردند .

« ایران حاکیست یک نوکیش مسیحی در بندر انزلی به نام «رحمت رستمی‌پور» به اتهام شرکت در کلیسای خانگی و آئین مسیحیت بازداشت شده است.
مأموران امنیتی صبح دوشنبه ۲۹ فروردین ماه ۱۴۰۱ به منزل آقای رستمی‌پور هجوم برده و وی را بازداشت کردند.
به گفته سازمان «ماده ۱۸» هنگام هجوم مأموران امنیتی به منزل آقای رستمی‌پور یکی از دو فرزند او دچار عارضه تشنج می‌شود و همین مسئله باعث شده که ماموران از بازداشت همسر او «آذر» منصرف شوند اما وی را برای بازجویی در روز بعد احضار کردند.
هرچند اتهامات این زوج مسیحی هنوز ابلاغ نشده اما به گفته همسر آقای رستمی‌پور در هنگام بازجویی متوجه شده که پرونده‌ای علیه آنها به اتهام «تبلیغ علیه نظام از طریق شرکت در گروه غیرقانونی کلیسای خانگی» باز شده است.
ماموران امنیتی ضمن بازرسی و تفتیش منزل برخی وسایل شخصی این خانواده از جمله کتاب مقدس، کتاب‌های مسیحی و جزوات و همینطور تبلت فرزندان خانواده را که برای آموزش و درس خواندن مورد استفاده قرار می‌دادند، توقیف کردند و با خود بردند.

از شواهد پیداست موج تازه‌ای از بازداشت و احضار نوکیشان مسیحی در شهرهای مختلف به راه افتاده است. پیش از این « فریبا دلیر» و « سکینه بهجتی» نیز به اتهام شرکت در کلیساهای خانگی و تبلیغ علیه نظام از طریق ترویج مسیحیت بازداشت شدند.

‎سازمان جهانی مسیحی «درهای باز» در گزارش سالانه خود ایران را «نهمین کشور مسیحیت ستیز جهان» می‌داند اما جمهوری اسلامی در آخرین گزارش خود به شورای حقوق بشر سازمان ملل ادعا کرد «حق فعالیت اقلیت‌های مذهبی در عرصه‌های فرهنگی نظیر سینما، موسیقی، تئاتر، رادیو و تلویزیون و ارتقاء سطح هم اندیشی و گفتگو با اقلیت‌های مذهبی…مورد توجه ویژه قرار گرفته است.»
همچنین در ادامه به حق انتخابات اقلیت‌های مذهبی، حق رای دادن و حق انتخاب شدن و برگزاری تجمعات مسالمت آمیز و راهپیمایی‌های اقلیت‌های مذهبی نیز اشاره شده است.»

حکومت جمهوری اسلامی ، رشد کلیسا در ایران را تلاشی از جانب غرب برای تضعیف حکومت جمهوری اسلامی می‌داند و نوکیشان مسیحی فارسی زبان بیشتر از دیگر مسیحیان مورد جفا قرار می‌گیرند. اغلب اوقات کلیساهای [خانگی] مورد هجوم ماموران امنیتی لباس شخصی واقع می‌شوند و رهبران و اعضای آنها بازداشت و به اتهام «اقدام علیه امنیت ملی» به حبس‌های طولانی مدت محکوم می‌شوند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خشونت خانگی؛ مردی در مشهد همسر و مادر همسرش را به قتل رساند

  مردی در مشهد همسر و مادر همسرش را با ضربات متعدد قمه به قتل رساند. متهم توسط پلیس بازداشت و تحقیقات قضایی در این رابطه در جریان است.