۱۴۰۰ آبان ۸, شنبه

اقدام به خودسوزی مهدی دارینی در زندان اوین




 مهدی دارینی، زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین در اعتراض به عدم موافق با آزادی مشروط اقدام به خودسوزی کرد. آقای دارینی که هم اکنون دومین سال از دوران محکومیت خود را سپری می‌کند، جهت درمان به بهداری زندان منتقل شد.

  مهدی دارینی، زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین اقدام به خودسوزی کرد.

این امر در اعتراض به عدم موافق با درخواست آزادی مشروط صورت گرفته است. آقای دارینی که هم اکنون دومین سال از دوران محکومیت خود را سپری می‌کند، جهت درمان به بهداری زندان منتقل شد.

آقای دارینی پیشتر به مسئولان گفته بود که در صورت بی‌توجهی بازجوی پرونده به خواسته‌اش خودکشی خواهد کرد. او در ملاقات اخیرش با بازجو به او گفته بود که می‌خواهد اعتصاب غذا کند و پاسخ شنیده بود “چه بهتر، از جمهوری اسلامی یک نان خور کم می‌شود!”

وی پیشتر توسط دادگاه انقلاب تهران از بابت اتهام اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت ملی به ۵ سال حبس از بابت اتهام توهین به مقدسات به ۵ سال حبس تعزیری و از بابت اتهام تبلیغ علیه نظام به ۱ سال حبس تعزیری محکوم شده بود. به استناد به ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی مجازات اشد یعنی ۵ سال حبس در خصوص وی قابل اجرا بوده است.

مهدی دارینی، ۳۵ ساله و مهندس تولید است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خشونت خانگی؛ مردی در مشهد همسر و مادر همسرش را به قتل رساند

  مردی در مشهد همسر و مادر همسرش را با ضربات متعدد قمه به قتل رساند. متهم توسط پلیس بازداشت و تحقیقات قضایی در این رابطه در جریان است.