۱۴۰۰ تیر ۷, دوشنبه

اطلاعیه ١۴٢٠ کمیته دفاع از حقوق پیروان ادیان با موضوع ایران جهنمی بزرگ برای نوکیشان مسیحی

 ایران جهنمی بزرگ برای نوکیشان مسیحی

در طی چهار دهه از تشکیل دولت جمهوری اسلامی ایران، آنچه تا کنون بر سر شهروندان مسیحی آمده است، سرکوب و فشار و زندان بوده است و ایران را در رتبه بدترین کشورها از لحاظ نقض حق

آزادی دین و عقیده قرارداده است و در اغلب موارد این شهروندان بدون حکم احضاریه و یا حکم بازداشت به صورت کاملا غافلگیرانه مانند یورش بردن به منازلشان دستگیر میشوند و در زمان بازداشت نیز حتی اجازه اینکه وکیل داشته باشند هم ندارند.
یکی از روشهای دولت در رابطه با نحوه پرونده سازی این نوکیشان اتهاماتی نظیر اقدام علیه امنیت ملی و تشویش اذهان عمومی، جاسوسی و .. باضافه

تبصره وماده های مبهم قانونی میباشد که توانسته است ازاین طریق هم حساسیتهای بین المللی را کم کند و هم وکلای این افراد را دچار سرگردانی در اتهامات ابزاری نماید.
در اینگونه بازداشتها به نوع عقیده و دین این افراد اشاره نمیگردد و زندانیان عقیدتی، امنیتی خوانده میشوند.
علاوه براین موارد، شهروندان مسحیی در زمان بازداشت بارها وبارها مورد شکنجه های روحی و فیزیکی قرار میگیرند و برای ایجاد رعب و وحشت، اخبار و یا شایعات را از طرف خانواده هایشان به آنها گزارش میدهند زیرا آنها از داشتن ارتباط با خانواده هایشان محروم هستند. در طی ماههای گذشته چند تن از نوکیشان مسیحی که در سال گذشته دستگیر شده بودند به ١٣ سال حبس به دلیل حضور درجلسات کلیسای خانگی و ترویج مسیحیت صهیونیستی واقدام علیه امنیت ملی محکوم شدند.
در واقع آمار بدست آمده از کسانی است که گزارش دستگیریشان رسما اعلام شده و گر نه تعداد قابل توجهی بازداشت شده اند که اطلاعی ازآنها در دست نیست.

یکی دیگر از رفتارهای ظالمانه دولت جمهوری اسلامی ایران در مورد یک زوج مسیحی به نامهای مریم فلاحی و سام خسروی است که از گرفتن حق سرپرستی فرزند خوانده دو ساله شان که بیماری قلبی و گوارشی هم دارد بازمانده اند. طبق گزارشات اعلام شده قاضی این پرونده علیرغم اینکه میدانست رابطه عاطفی شدیدی بین مادر و فرزند وجود دارد وهمچنین امکان اینکه این کودک را در آینده خانواده ای به دلیل بیماریش به سرپرستی نپذیرند این حکم را صادر کرده است. موردی دیگر در فروردین ١۴٠٠ اسماعیل نریمان پور، محمدعلی ترابی و علیرضا ورک شاه نوکیشان مسیحی که در دزفول توسط مأموران وزارت اطلاعات بازداشت شدند، اینان پس از تهدید، آزار، اذیت، ضرب و شتم و تفتیش عقاید، با اینکه در اردیبهشت ماه بطور موقت آزاد شده اند اما از آنها تعهد گرفته شد که در فعالیتهای و مراسم مسیحی شرکت نکنند.
سیلاس ربانی سخنگوی کلیسای ایران در گفتگویی در ماه مه ٢٠٢١ از حبسهای طولانی مدت، جزای نقدی و مصادره اموال نوکیشان مسیحی ابراز نگرانی کرد. .

در ادامه نوکیشان مسیحی دیگری به نامهای پرویز برزو و شمیلا عرب زاده، به همراه ۴ تن دیگر توسط نیروهای امنیتی به خاطر مسیحی شدن و هم چنین شرکت در کلیساهای خانگی در شیراز دستگیر و محاکمه شدند وخانم عرب زاده رابه ۳ سال و سه ماه حبس تعزیری وپرویز برزو ر به ۴ سال و ۶ ماه حبس محکوم کردند. دادگاه همچنین حکم بر معدوم سازی کتب و نشریات مکشوفه مربوط به مسیحیت داده است. هزاران شهروند مسیحی، سنی، زرتشتی وهموطنان بهایی سال های سال فقط به جرم اعتقاد مذهبی شان دستگیر، شکنجه، زندان و حتی اعدام شده اند . آزار و اذیت و سرکوب پیروان دینی ومذهبی به صورت مستمر و کاملا برنامه ریزی شده در دولت جمهوری اسلامی ایران پیاده میشود
ما فعالین دفاع از حقوق پیروان ادیان طبق ماده ۱۸ اعلامیه جهانی حقوق بشر: هر انسانی محق به داشتن آزادی اندیشه، وجدان و دین است؛که شامل آزادی تغییرمذهب [دین]ابراز عقیده،واجرای مناسک است و هیچ فردی حق اهانت و تعرض به فرد دیگری به لحاظ تمایز و اختلاف اندیشه ندارد و ماده ۲ عدم تبعیض و ماده ۱۹ازادی بیان هرکس حق آزادی عقیده و‌بیان دارد، بازداشتهای بی امان و تفتیش عقاید پیروان ادیان در ایران را قویأ محکوم کرده و خواستار رعایت کلیه موارد یاد شده توسط جمهوری اسلامی ایران هستیم.
1420


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خشونت خانگی؛ مردی در مشهد همسر و مادر همسرش را به قتل رساند

  مردی در مشهد همسر و مادر همسرش را با ضربات متعدد قمه به قتل رساند. متهم توسط پلیس بازداشت و تحقیقات قضایی در این رابطه در جریان است.